dinsdag 16 november 2010

Voor het eerst alleen bij Oma thuis

Papa en mama moesten vandaag allerlei heel erg saaie zaken regelen, zoals bv een rijbewijs verlengen, bij de bank langs, en een nieuwe zorgverzekering afsluiten bij Univé. Niet iets wat een 7 maanden oude baby echt leuk vindt... (= understatement).

 
In plaats van dat oma bij hem thuis kwam oppassen, zoals ik vaak doe, werd Logan tegen de middag bij mij afgeleverd. Met de buggy, maxicosy, een rugzak vol kleertjes en luiers, en een tas vol hapjes, flesje, melk, speeltjes, enz. Zijn broodtrommeltje herkende ik gelijk: Dat woonde ooit in mijn keukenkast! 

Per email kreeg ik even tevoren de Logan Handleiding binnen. Met alle informatie over wanneer hij wat eet, en hoe laat slapen, enz. Ik heb natuurlijk geprobeerd me zoveel mogelijk aan de handleiding te houden ;-)


Hij kan al heel goed zelf zitten nu, en we hebben ons eerst prima vermaakt met de Duplo die nog van zijn oom Rick geweest is. Zulk mooi speelgoed heeft ie zelf nog niet, maar wie weet wat Sinterklaas straks brengt... Na het spelen was het etenstijd: hij heeft lekker een heel sneetje bruinbrood (zonder korstjes) opgegeten, geweekt in wat melk. Met nog een flesje melk er achteraan.


Omdat het prachtig mooi weer was: best warm, een lekker zonnetje, en windstil, zijn we na het eten een stukje gaan wandelen. Oma kwam er al snel achter dat even op een bankje zitten geen optie is: Je moet wel blijven lopen Oma! 

Hij had ook schoenen mee, maar voor ik hem eindelijk met jas en al in de buggy had, waren zijn schoenen al 2x van zijn voetjes gevallen, dus dat kon ook wel zonder... Tijdens het wandelen belde zijn mama: Schoenen hoeven niet persé hoor, zijn beentjes blijven wel lekker warm in de voetenzak. Voetenzak? Dat was vast dat geval dat Oma uit de buggy gehaald had voordat we weg gingen... Dochterlief: Je hebt de voetenzak er toch wel aan geritst? Oma: Ja natuurlijk wel.... Helaas ziet ze nu deze foto, maar toen we weer thuis waren voelden zijn beentjes nog lekker warm aan ;-)


Weer thuis kwamen tante Siet en oom Henk langs, want die hadden Logan al een hele tijd niet meer gezien. Na eventjes wennen aan "nieuwe mensen" voelde hij zich helemaal thuis bij tante Siet op schoot :-)

Na zijn groentehapje (mennn, wat heb je het eigenlijk druk met een baby!) dat ik hem gaf terwijl hij op de bank zat, veilig ingeklemd tussen oud-oom en oud-tante, was het tijd voor een slaapje. Met een schone luier aan, en lekker in zijn eigen bedje bij oma, was hij gelijk stil! Dat viel reuze mee :-D


Oudoud-oom en oudoud-tante gingen toen ook weg (die kwamen dus duidelijk speciaal om Logan te zien, en niet voor mij, snik!).

Toen een uurtje later papa en mama kwamen om hem weer op te halen, was ie nog steeds helemaal stil in zijn bedje boven. Volgens mij heeft ie zijn ouders nieteens gemist vandaag! En we hebben zelfs geen tijd gehad om de visjes in het aquarium te "vangen".

Eigenlijk zou ik morgen pas op hem passen, maar het kwam zijn ouders ineens beter uit voor vandaag. Toen ze weggingen zei dochterlief: Morgen weer? Want dat was al afgesproken he... Voor herhaling vatbaar dus :-)

Geen opmerkingen: