woensdag 24 november 2010

Pommels


Andere oma wilde de pommels kwijt uit haar vijver. Ze werden veel te groot. Nu is haar vijver lang en smal, de mijne is groter en meer vierkant, dus vooruit, ik wilde ze wel. Zowel dochter als haar schoonmoeder hebben me een paar keer gevraagd of ik het wel zeker weet? Want ze woekeren heel erg, het was een flinke klus om ze haar vijver uit te krijgen. Ik zie ze volgend jaar wel groeien ;-)

De winterjasmijn heeft al wat bloemen (en heel veel knoppen). Dat is erg vroeg, normaal hoort ie in januari te bloeien!
Vanmiddag heb ik het filter van de vijver binnen gezet. Ik heb nog steeds geen nieuwe stekkerdoos sinds de vorige stukgebliksemd was, maar nu had ik het stopcontact van het filter vrij om de 2 luchtslangetjes op aan te sluiten. Samen met de pomp die vorig jaar ook de hele winter aan is gebleven hebben de visjes nu wel zuurstof genoeg. Ook de nieuwe pommel houdt vast een stukje vijver ijsvrij: de ouderwetse manier om vissen ook in de winter van zuurstof te voorzien was een bos riet erin zetten. En daar lijken de pommels ook wel wat op :-) 


Helaas is het me niet op tijd (= voor de vorst aan) gelukt iemand te vinden die mee wilde helpen de regenpijp naar het platte dak te ontstoppen. Dat kan ik echt niet alleen, want eentje moet op het dak een tuinslang in het putje proppen, terwijl de ander beneden de buitenkraan aanzet, en weer uit. Met de bevroren regenpijp ellende van vorige winter nog vers in mijn geheugen, ga ik nu maar duimen dat dit goed gaat... Mijn platdak staat vol met water, dat gaat nu dus een ijsbaan worden :-(

Geen opmerkingen: