maandag 15 november 2010

Bladblazer

Na een geweldig feest vrijdag, waarvan we thuiskwamen om 3 uur 's nachts, en werken zaterdag, ben ik nu vrij tot a.s. zondag! 

Eén van de klussen op mijn lijstje was flink wat bladeren opruimen rond mijn huis. Het vegen op zich vind ik best leuk werk, maar die groene container is zo snel vol. Het kost me meestal de halve winter tot ik alles eindelijk kwijt ben. Er staan wel hier en daar bladbakken in de wijk, maar heel ver bij mij vandaan, en tegen dat ik daar dan ben met mijn kruiwagentje, is alles er al wel uitgewaaid, lol.


Vanmiddag belde ik met tante Siet, en omdat ik lawaai hoorde buiten liep ik onder het bellen naar het keukenraam. Een bladblaasmeneer was bezig op het pad voor mijn huis. Toen hij mij voor het raam zag staan lachte ik naar hem, en wees op mijn voortuin... Die totaal bedekt was met een dikke laag afgevallen blad.

 

Toen hij zich naar mijn tuintje omkeerde ben ik snel naar buiten gelopen, en vroeg hem of hij heel misschien... En yes :-) In een paar minuten tijd was niet alleen mijn tuintje bladvrij, maar was ik al dat blad gelijk kwijt ook! Hij blies het op de flinke berg die al in het gemeentelijke groenstrookje lag :-D


Zelfs de bloemperken heeft ie schoongeblazen! Nu moet ik zelf de achtertuin nog doen, maar dit jaar ben ik een stuk eerder van al mijn groene herfstafval af :-)

1 opmerking:

AnneRie zei

Wat leuk. Scheelt jou een hoop werk :-)