zondag 1 augustus 2010

Worteltjes met Rijst

Barbecue mag ie nog niet, maar zaterdag heeft ie wel al voor de eerste keer vast voedsel gehad: een paar kleine hapjes worteltjes met rijst. Daarna was het een tijdlang huilen van de buikpijn, want z'n maagje en darmpjes moesten natuurlijk eerst wennen aan iets anders dan de melk van mama.

Vanmiddag kreeg ie bij mij thuis weer hetzelfde recept, en toen ging er zoveel in, dat ie daarna amper nog wou drinken. En geen buikpijn meer! Hij hapte het lekker weg, en maakte ook echte kauw-bewegingen met z'n mondje. Alleen trok ie er wel heel grappige vieze gezichten bij :-)

Na het eten wilden papa en mama wat hout klein maken in m'n tuin, en toen ben ik maar een uurtje met hem gaan lopen in de kinderwagen. Lekker langs de bosrand, en op het gefluit van heel veel vogeltjes viel ie als een blok in slaap. Ik vond het bijna jammer toen ik weer bij huis kwam, en ik langzamerhand wel uitgelopen was. Want hij sliep zo lekker :-D

Beide oma's waren wel wat verbaasd, want onze kindertjes begonnen met fruit. Geprakte banaan met uitgeperste sinaasappel erdoor. Of sinaasappelsap met verkruimelde liga. Tegenwoordig beginnen baby's dus eerst met groente, en komt het fruit pas later. 

Geen opmerkingen: