donderdag 1 juli 2010

Oppas-oma

Tegen 3 uur vanmiddag kwamen de kids. Ze hadden pizza's mee als avondeten, en een enorme hoeveelheid spullen. Mijn woonkamer zag er even later uit alsof er een bom in ontploft was, lol. Ze gingen naar een bruiloft, en oma mocht voor de allereerste keer oppassen :-)

Dochter heeft Logan gevoed vlak voor ze weg moesten, en daarna heeft ze zich hier omgekleed. Want je zult net zien dat ons hummeltje dan haar nette kleren onderspuugt. Zo zijn babies. Toen ze weg gingen zagen ze er allebei keurig uit, met de door oma gestreken kleren aan. Mam, ons strijkijzer begon water in het rond te sproeien toen we hem aanzetten (vast van enthousiasme dat ie eens gebruikt werd...).

Dochter zag er enorm tegenop om Logan achter te laten, en dat voelde hij vast, want hij huilde nogal. Zie je wel, ik kan veel beter hier blijven! Het feest begon om 8 uur, en ze had iemand geregeld die haar om 9 uur weer naar mijn huis terug zou brengen, maar ze was hier pas terug om 10 uur :-D

Ik heb geregeld per sms een foto naar haar gestuurd, de eerste van een lachende Logan, toen oma liedjes voor hem aan het zingen was. Toen mijn kids klein waren vonden die dat ook altijd prachtig, tot ze de leeftijd kregen van Mam hou je alsjeblieft stil, want jij kunt niet zingen. Kleinzoon vindt dus van wel :-P 

Tijdens het zingen kwam er begeleidende muziek uit zijn luier, en jawel, die zat echt helemaal vol. Dus oma heeft hem even lekker verschoond. Ook hebben we een poosje samen lekker buiten gezeten, want wat was het warm vandaag! En toen heeft ie lekker geslapen in zijn bedje boven, met zijn knuffeltje van hier in zijn handje. Ook deze foto's stuurde ik haar per sms, en als antwoord kwam er: Oh wat gemeen, dat doet ie voor het eerst! Maar ja, het knuffeltje dat oma in zijn bedje heeft liggen is helemaal ideaal, een superzacht visje met lange dunne vinnetjes. Leuk dat ie bij mij thuis weer iets nieuws heeft geleerd :-D

Tegen 10 uur kreeg ik hem niet meer stil. Hij had het ook zo warm, en het flesje water dat ik hem gaf hielp ook niet. Zoals afgesproken belde ik toen zijn mama op, dat ze nu beter terug kon komen. Maar ze was al onderweg en bijna thuis. Ze heeft het dus toch nog 2 uur volgehouden! Ik heb toen m'n bad half vol gedaan met lauw water, en daar is ze een poosje met hem in gaan zitten. Na het bad mocht oma hem afdrogen en lekker afgekoeld kreeg ie zijn laatste voeding.

Zojuist kwam er een sms dat ie op de terugweg in de auto nieteens meer wakker geworden is, dus nu ligt het ventje heerlijk te slapen in zijn eigen bedje, en oma wil heel graag vaker oppassen hoor! Zegt ze ook nog Bedankt voor het oppassen... Jullie bedankt dat ik hem een paar uurtjes lenen mocht!!!

Geen opmerkingen: