donderdag 15 juli 2010

Logan aan de telefoon

Maandag bleek het al: Logan is een grote sterke vent! Ze gingen maandag naar zwangerschapscursus, om elkaars inmiddels geboren baby's te bewonderen. Van de 3 jongetjes was Logan de grootste en de zwaarste. Alleen het ene meisje was iets groter dan hij. Onvoorstelbaar hoe hij in 3 maanden gegroeid is van een heel klein teer popje in zo'n grote stevige vent :-D




Vanochtend waren ze weer naar het consultatiebureau. Hij is nu 61,5 cm lang en 6720 gram... Dat is al bijna 7 kilo! Ik zie hem gemiddeld eens per week en elke keer valt het me op dat ie alweer gegroeid is. Dat klopt dus wel. Gisteren had dochterlief hem op de arm en zei Wat wor je zwaar jochie! Hij zit nu zelfs kwa lengte en gewicht allebei ruim boven het gemiddelde :-)
Verleden week sliep hij eens 10 uur door 's nachts, en toen ging z'n mama de wekker maar zetten, want dat is toch veel te lang zonder voeding, als je pas 3 maandjes oud bent... Maar vandaag kreeg ze te horen dat dat al mag. Als Logan 10 uur doorslaapt, dan laat ze hem maar lekker slapen. En als hij heel veel interesse heeft als zij eten, dan mag hij al voorzichtig een beetje proeven aan wat gepureerde groente ook!

De arts vond hem ook heel sociaal voor zijn leeftijd. Als je tegen hem praat dan spant ie zich tot het uiterste in om iets terug te zeggen. Hij lacht heel veel, volgt mensen die door de kamer lopen, en maakt al allerlei geluidjes. Als hij een poosje geen aandacht krijgt terwijl de grote mensen praten dan maakt ie een soort "krijsje" zo van: Ik ben er ook nog hoor! Toen dochter me net belde om te vertellen hoe het gegaan was op het bureau, hoorde ik Logan op de achtergrond "meepraten". Ik vroeg haar de hoorn bij zijn oortje te houden en begon tegen hem te praten, en... hij praatte terug! Dat was echt zo leuk! Ik hoorde hem geluidjes maken en lachen, terwijl ik door de telefoon tegen hem aan te praten was. Zijn allereerste telefoongesprek :-D

Zijn favoriete bezigheid op dit moment is het kijken naar zijn eigen "tv". Dat is een hondje dat hier boven hem hangt aan zijn maxicosie. Dat speelt allerlei kinderliedjes, terwijl er 4 verschillende gekleurde lampjes op de maat meeknipperen. In het midden zit een ronde spiegel waarin hij zichzelf dan ziet. Ook hier reageert ie heel erg op, en hij vindt het prachtig. Hoewel zijn favoriete muziek Bob Marley is...

Kruimeltje wordt dus al een grote vent, die vooral druk is nu met het ontdekken van zijn handjes. In de box (de naam zegt het al) ligt ie nu tegen van alles aan te meppen, lol.

1 opmerking:

AnneRie zei

Wat is het toch een schatje hè. En wat gaat het allemaal snel