maandag 28 juni 2010

Rode Kruis collecte 2010

Ziezo, de collecte voor dit jaar zit er weer op. Vandaag is de grote doos met collectebussen bij me opgehaald, evenals het opgehaalde geld en het bijbehorende papierwerk. Dat ruimt weer mooi op :-D

Vrijdag was ik verplicht thuis, want toen konden al m'n collectanten tussen 2 en 9 hun toch wel behoorlijk gevulde collectebussen bij mij komen inleveren. Samen telden we de inhoud dan, waarbij alles op een tellijst ingevuld moest worden. Gelukkig kwamen ze niet allemaal tegelijk, maar liep het gewoon lekker door.

Het kwam dan ook prima uit toen Hero belde of hij vrijdagmiddag langs kon komen. Thuis was ik toch al, en ons gesprek werd alleen maar nu en dan een kwartiertje onderbroken als er weer een collectante aanbelde.

Collectante, want het waren, vreemd genoeg, alleen maar dames. Ik kan me eigenlijk ook niet herinneren ooit een heer als collectant aan de deur te hebben gehad. De emancipatie is kennelijk nog niet doorgedrongen tot collecterend Nederland!

Allemaal zeiden ze dat ik ze volgend jaar wel weer mag bellen. Dan moet ik er wel een paar bij hebben, maar dat zie ik dan wel. Er waren er een aantal op mijn lijstje afgehaakt, waardoor ik wat straten over had. Een deel daarvan heb ik vorige week zelf gelopen. Het was er zalig weer voor. Even een blokje om rond etenstijd was dus helemaal niet erg ;-)

Deze collecte was niet voor het landelijke Rode Kruis, maar puur voor de eigen gemeente. Ze hebben een eigen gebouw (met een verhuizing op komst), geven EHBO-cursussen, doen van alles voor zieken en bejaarden, en staan als EHBO-ers op belangrijke evenementen alhier. Dus kan iedereen ermee te maken te krijgen. Je gaf met deze collecte voor jezelf, voor je eigen familie en voor je buren. Lekker dicht bij huis dus!

Toen de collectebaas de spullen vanmiddag bij me ophaalde, vroeg hij of ik volgend jaar wel weer wijkcoördinator zijn wil? Ach ja, vast wel... ;-)

Geen opmerkingen: