vrijdag 25 juni 2010

Drabbelkoekentrechter

Een erg leuk scrabbelwoord! En het bestaat ook nog echt. Alleen, vind er maar eens eentje... en dat probeer ik nu met dit blogje ;-)

Vanmiddag was Hero bij me op bezoek. Hij vertelde dat hij onlangs naar een fries museumdorpje geweest is. Daar zag hij hoe drabbelkoeken werden gemaakt, en hij vond ze ook heel lekker. Nu wil hij ze graag zelf gaan maken! In dat museum wilden ze hem het recept niet geven, maar dat heeft ie inmiddels al te pakken. Nu nog het bijbehorende trechtertje en dan kan hij mij ook eens een paar overheerlijke (???) drabbelkoeken brengen :-)

Ik heb op Marktplaats al een oproepje gezet (Antiek, Keukenbenodigdheden), en ik heb een antiekboerderij in de provincie Groningen gebeld, die ook op zoek gaat. Die hadden er ook nog nooit van gehoord, maar hij vond het wel een erg leuke uitdaging. Ze schijnen gemaakt te zijn van allerlei materiaal, o.a. metaal en keramiek. Wie weet hadden ze er al wel eens eentje, en hebben ze zich toen hevig afgevraagd waar dat vreemde geval ooit voor diende?

Ik denk dat het net zoiets is als met de groningse poffertpan. Alleen daarvoor heb ik wel wat adressen waar ze nog te koop zijn. Dus, kan iemand mij (Hero) aan een drabbelkoekentrechtertje helpen? Dan heel graag een mailtje :-D

Geen opmerkingen: